На Швертботи з Владивостока в США. Частина 2

Наши партнеры ArtmMisto

Знову в море

Ніч перед відправленням. Спуск на воду човна, що розпливаються колоди-ними я піднімав човен над причепом, щоб був доступ до дірок. Вони (колоди) були між човном і причепом

Постепено піднімався вітер, що дме з півдня на північ (південний). Я не відразу зрозумів, що гребти проти скільки-небудь відчутного вітру марно. Я ніяк не міг налагодити координацію між двома руками, ще заважали хвилі- навіть коли робиш абсолютно однакові рухи лівої і правої руками, одне весло в воді в той час як інша над водой.Я посилено гріб на південь, але моя швидкість (абсолютна, з урахуванням дрейфу від перебігу та знесення вітром, тільки про таку і буду надалі говорити і таку і показує навігатор, що дуже зручно) моя швидкість була спрямована на запад.Вокруг все було сірого кольору, суші вже не було видно (туман), у мене зламався упор на веслі і мені стало страшно. Я намотав новий упор скотчем. До речі кочета вже не вилітали, я закріпив їх сильно натягнутими тросами, так, що вони не могли рухатися в вертикальному напрямку але могли крутитися. Мене базікало. Зрештою я вирішив поставити вітрило, одночасно з цим почала одужувати погода.

підняти вітрила

Отже, я виплив (ну добре, вийшов, а то мене лають моряки) звідси https://old.maps.yandex.ru/-/CVcCUG69 25 червня. Я спочатку гріб нерівномірно то правою, то лівою рукою тому що вивертав з крихітної бухти, яку ви бачите на цій карті. Без вітру це було не складно. Але 31 травня було все зовсім по-іншому: човен навіть з прибраними вітрилами має парусність і здувається вітром, якщо він є. І я не зміг тоді вигребти з цієї бухти. Можна ще дещо сказати про це місце, звідки я вирушав і де купив човен. Гаражі там стояли в ряд тісно один до одного і близько до моря. На деяких гаражах є сонячні батареї. Взагалі у Владивостоці їх набагато більше ніж в Москві. З цієї статті https://en.wikipedia.org/wiki/Insolation ви можете зрозуміти, чому. Конкретніше: подивіться на нижню картинку https: //en.wikipedia.org/wiki/Insolation#/media/File: .. і ви побачите, що у Владивостоці в середньому за рік, з урахуванням хмарності і ночей на 1 кв метр надходить 200 Вт від сонця, в той час як в Москві 120 Вт. Позначається те, що Влад знаходиться на одній широті з Сочі і тут менш хмарне небо. Але що значить гаражі? Гараж це лише перший поверх, а піднімаючись на другий я сидів на табуретці біля вікна і насолоджувався виглядом на море. У кого-то були і третій, і четвертий поверхи. А навпроти, майже звисаючи колесами зі скелі, над морем стояв toyota fj cruiser мого сусіда-бізнесмена і дві інших нових японських машини, що належать електрику дядькові Віті. А майстерня, в якій робить різні вироби з дерева навпроти моря третій сусід ... Це ж мрія. Ще один сусід, з великою бородою на джипі Тойота Тундра (5.7 літрів), займається катерами. Все там живуть як одна сім'я, не боячись залишати цінні речі у дверей і не будуючи зборів. Крадіжки не було, поки я не відтягнув човен до моря (а там вже часто снують чужі люди, беспонтових та інші)

Сіли на мілині

Я не став чіплятися до протилежного берега, а пішов назад. І так, зигзагами я, зорали весь Амурська затока, проти своєї волі опинився тут https://old.maps.yandex.ru/-/CVcCuD8m Так що південний вітер забив мене вглиб затоки, хоч я і намагався гаслами йти в протилежну сторону. Коли я зі сходу почав наближатися до другої мітці, зазначеної на карті, з щілини в моїй човні, куди повинен вставлятися шверт, почала шмагати вода (до сих пір не розумію гідродинаміки цього явища). Вона змінила колір навколо човна, з боків корми пішли баранці. Я спочатку не зрозумів що відбувається. Але коли вже почало довбати кермо - я зрозумів, що це мілину. Добре, що перо керма було нещільно затянуто- воно просто викрутити наверх і не зламалося (вже не вперше, добре коли на твоїй човні скрізь є захист від дурня). І тут я відразу звернув увагу на цифри на моїй Генштабівська карті- тут була глибина 0.2. Тоді я просто дочекався, коли мене здує в очерети, і ліг спати в човні під сильним вітром, загородившись від нього складеним вітрилом. До речі, до кінця цього дня я вже хвацько робив повороти-була необхідність обходити рибальські мережі. Так що мітка 2 на карті- це моя перша ночівля після того, як я пішов з другої річки (мітки 1).

Все-таки ще дещо скажу про цей насичений перший день управління яхтою. Ближче до вечора я йшов від низьководних моста (півострова де фриз) до мітки 2. Човном я керував за принципом "якщо щось йде не так, треба за щось потягнути". Я навіть не намагався згадувати те, що я мигцем бачив в книжках. Тільки що в інтернеті я подивився, що то, як я йшов, називається галфвінд. Тобто був міцний південний вітер, а ніс мого човна дивився на захід, іноді на південний захід. У мене зневага до всяких спеціальним словами, я завжди намагаюся обходитися мінімумом розумних термінів, якими фахівці часто зловживають і намагаються загородитися від решти світу. Це був велосипед, а як відомо щоб навчитися на ньому їздити треба просто взяти і поїхати на німецько люблю і обожнюю теорію, але математика і теорія тут була ні до чого-з керуванням човном чудово справлялися тваринні інстинкти. Я експериментував і грав з усім, чим можна. Перекидав себе то на один борт, то на інший, сідав на кермо. І я розвивав досить пристойну швидкість, йдучи вздовж щодо великих хвиль повз острів Річкового (другий пряники, так місцеві краще зрозуміють). Я грав стакселем, але все-таки повністю без керма обходитися не виходило. Крен часом досягав 30 градусів, і я звисав далеко за борт, щоб човен не перекинувся, коли були сильні пориви. Те, що у мого човна широкі борти, зовсім не означало, що через них при нахилі захльостувала вода. Так, вона захльостувала, але тільки коли човен мало не перекидалася, і трохи зовсім. В основному вода юшила через колодязь (отвір для шверта) коли човен плазом дном билася об хвилю і я її встигав викачувати насосом. Менше ніж за годину човен пройшов 7 морських миль, вода вирувала ззаду і уздовж бортів, як ніби я йду під мотором (я бачив як моя човен ходить під мотором на ютубі). Так що, хоч до вечора я і опинився під дощем в якомусь смердючому болоті, я ліг спати в прекрасному настрої

Доброго ранку, морський вовк!

Прокинувшись, я прогрів форсунку на примусі. Це треба було робити кожні два-три дні. Форсунка стала вередувати після того, як я топив примус в морській воді, грів на ньому каструлю з камінням і заливав його машинним маслом. Процедура прогріву виглядала наступним чином. Я, витягнувши на ціпку саморобну горілку подалі від човна, підпалював знаходяться в ній бензин і вивернула з примусу форсунку, і все це палахкотіло хвилини три. Потім назад вкручувати форсунку в примус і все, можна варити кашу. І так, все це час я перебував в човні. Отже, дув стійкий південний вітер, і мені треба було якось проти нього рухатися. Я почав вигрібати з очеретів. Три години я рвав. Подолав 200 метрів, натер мозолі і втомився. Виліз із човна, води по коліно (я ж був на мілині, маленька осаду мого човна дозволяла там їй перебувати). Тоді мене нарешті осеніло- я пішов "по воді" і потягнув човен мотузкою за собою. Дно там м'яке, глиниста. До кінця дня води стало по груди, дно стало кам'янистим, я вже йшов в гідрокостюмі. Допешеходіл до мітки 3 https://old.maps.yandex.ru/-/CVcG5QjC , Де довелося взятися за весла, щоб обійти пірс, який ви бачите на зображенні. Там я вперше після відправлення побачив людей. До цього єдиним нагадуванням про цивілізації був гуркіт винищувачів, які кружляють над Владивостоком постійно.

Мінливий владивостоцький вітер

- Вибухи. Ядерні вибухи. Так яскраво.

- Треба ж, мені теж сьогодні снилося, як я перепливав заражену радіонуклідами річку.

Радіо, телевізор, які слухають місцеві жителі ... Все уникають розмов про Україну, а й тут, за 10 000 км, відчувається запах кривавої бійні, яка там йде

Від пірсу біля позначки 3 періодично ходив катер до Владивостока, везучи і привозячи на базу відпочинку людей. Тобто там, на березі у мітки 3 була база відпочинку. Кинувши з носа якір і прив'язавши корму до берега довгою мотузкою, я як завжди в човні заснув у мітки 4 https://old.maps.yandex.ru/-/CVcG5TOS біля мису вугільної. Там стояли безлюдні будиночки, було озеро, в якому можна було купатися і рибалити. І були абсолютно дикі джунглі, абсолютно не схожі на московський ліс. Там в основному ростуть дубки і водяться кабани і леопарди. І це в 15 кілометрах від Владивостока! У будиночків стояла сушарка для одягу - шафа, до якого йшла труба з теплим повітрям від бочки з багаттям.

Я прокинувся, одягнув шкіряні рукавички і льох назад до пірсу: я домовився з беззубим капітаном (всі мужики, які не ставлять протези, з досвіду, хороші люди) про те, що він підкине мене до Владивостока (візьме на буксир), а далі я сам обійду місто на веслах і вигріб нарешті з Амурського затоки. Під вітрилом, під постійним південним вітром це було неможливо зробити. Я завжди спізнююся, і тут я також не змінив собі. Катер завівся перед моїм носом, розвернувся і поплив без мене. І тут я виявив, що мене більше не зносить південним вітром на північ: цей безглуздий вітер стих. Рідкісний момент! У Владивостоку мусонний клімат, це означає, що тут все літо вітер дме з моря на сушу, всю зіму- з суші на море. І південний мусон не вщухав весь червень, він дув і вдень і ночью.Не настав благословенний штиль, і я натхненно веслував до обіду, світило сонце.

Після затяжних дощів сонце мене розморило і мене тішило те, що я нарешті навчився гребти - я ловити хвилі веслами і бив ними по воді тоді, коли потрібно. Берег був зовсім поруч, у мене випало і спливло весло - з'явився хороший привід скупатися. Я закріпив камеру на човні, і сплавав за ним. Мис Піщаний був зовсім поруч - я вже святкував перемогу і розвалився під сонцем в човні, знявши одяг і переставши гребти. І тут налетів шквал. Мене просто початок пилососити. Без найменшого перерви вітер дув і дув, звідкись виникли хмари. І найстрашніше, мене відносило назад на північ. Я гріб як божевільний, але вода перетворилася в бетон: рівно таке було відчуття, коли я занурював в неї весла. Я навіть не дивився в бік берега, я знав, що я не наближаюся до нього. Тоді я почав здійснювати запасний план щодо організованого відступу: піднімати вітрила. Треба було якнайшвидше пристати хоч кудись, щоб не знищився плід моїх старань і я не опинився знову на мисі вугільної, мітці 4. шкотами (мотузки, якими регулюються вітрила) при сильному вітрі, якщо їх відпустити, перетворюються в живих божевільних змій , які заплутуються за секунду в клубок і дуже боляче шмагають. Парус в цей час полоще як сатана. Після багатогодинної гребли все ресурси мого організму були в м'язах. В той момент я мав перенаправити їх в голову: йти під вітрилом це перш за все інтелектуальне навантаження, хоч і треба тримати в кожній руці по дві мотузки і тримати голою п'ятою п'ятий кінець. Вітрила я навіть не поставив, а "підняв", настільки я поспішав. При цьому зверху заплуталися мотузки (фали), це ніяк не впливало на управління, але позначилося тоді, коли я захотів прибрати грот. Вітер подув з такою силою, що човен початок перевертати, і треба було терміново зменшити парусність. Парус НЕ убірался.Я закричав від страху самому собі "прибирай його" і почав хапати його і смикати руками вниз.

Мені не вдалося опустити головний парус (грот), вода вже перехлюпувала через правий борт. При сильному вітрі йдуть під одним стакселем, можна Заріфа або прибрати грот, при дуже сильному можна прибрати всі вітрила і вітер все одно буде штовхати човен і вона не втратить управління. Я кинув спроби прибрати грот і стрибнув зі шкотами в руках на лівий борт, повиснувши за нього більше ніж на половину (ногами я тримався за насос). Ширина мого човна робить її остійності, плюс все мішки, 30 літрів бензину і 150 літрів води були міцно закріплені і рівномірно розподілені по всій човні, так, що вони не поїхали до правого борту, а допомагали мені откренівать її, коли вітрила вже стали стосуватися води . Все це разом з моїми стараннями запобігло перекидання і я повернувся в уже рідні смердючі очерети на мітку 6 https://old.maps.yandex.ru/-/CVcK7Tms

ru/-/CVcK7Tms

Комиші це дуже добре. Вони м'які, і за човен можна не турбуватися. Минулого разу я розвернувся від низьководних моста і пішов на мітку 2 саме тому. Я загородився від вітру і дощу сірим чохлом для човна і заснув, плюнувши на грот і закрутивши стаксель навколо форштага. Вночі у мене було відчуття, що мої руки відриваються від моїх плечей, боліли м'язи.

Хочете побачити місця пригод Олексія Неугодова? Оренда яхти на Далекому Сході і походи під вітрилом від Вотервей.Про

Владивосток і острова Японського моря - 950 рублів з людини

Але що значить гаражі?
Хочете побачити місця пригод Олексія Неугодова?
Главное меню
Реклама

Архив новостей
ArtmMisto
Наши партнеры ArtmMisto. Игроки могут начать свое азартное приключение на сайте "Buddy.Bet", который только что открылся для всех ценителей азарта.